Strategi untuk inovasi organisasi menyatakan dengan jelas pilihan penguruan terhadap peluang-peluang yang paling menjanjikan bagi produk baru organisasi. Strategi ini perlu mengambil kira keupayaan-keupayaan berbeza organisasi, teknologi teknologi yang relevan, dan peluang-peluang pasaran yang menyediakan nilai pelanggan yang baik untuk dipadankan dengan keupayaan organisasi.
Strategi produk baru yang berjaya ini termasuklah menetapkan objektif objektif produik baru secara bertulis dan spesifik,jualan, sumbangan keuntungan, pasaran, saham, dl) .Ia juga mengkomunikasikan ke seluruh organisasi peranan produk-produk baru dalam menyumbang kepada matlamat-matiamat perniagaan. Selain itu,mendefinisikan kawasan tumpuan strategik untuk perusahaan dalam bentuk skop produk, pasaran-pasaran, dan teknologi-teknologi.Seterusnya,memansuhkan projek-projek transformasional yang lebih berjangka panjang ke dalam portfolio.
No comments:
Post a Comment